Σας ενημερώνουμε πως το σχολείο μας διοργανώνει σεμινάριο Διαχείρισης Προβληματικών Συμπεριφορών και εκπαίδευσης σε Σημαντικές Επικοινωνιακές Δεξιότητες που Μειώνουν τα Προβλήματα Συμπεριφοράς, διάρκειας συνολικά 20 ωρών.
Θα συμμετάσχουν συνάδελφοι του σχολείου καθώς και άλλων σχολείων. ( 30 άτομα ).
Το σεμινάριο θα λάβει χώρα στους χώρους του 3ου Δημοτικού διαμερίσματος του Δήμου Πειραιά, το Σ/ Κύριακο 14-15 Φεβρουαρίου 9 π.μ.--5 μ.μ.
Διεύθυνση : Δημητρίου Φαληρέως 5, Νέο Φάληρο.
Λίγα λόγια για το σεμινάριο :Στο σεμινάριο αυτό οι συμμετέχοντες θα διδαχθούν:
Θα συμμετάσχουν συνάδελφοι του σχολείου καθώς και άλλων σχολείων. ( 30 άτομα ).
Το σεμινάριο θα λάβει χώρα στους χώρους του 3ου Δημοτικού διαμερίσματος του Δήμου Πειραιά, το Σ/ Κύριακο 14-15 Φεβρουαρίου 9 π.μ.--5 μ.μ.
Διεύθυνση : Δημητρίου Φαληρέως 5, Νέο Φάληρο.
Λίγα λόγια για το σεμινάριο :Στο σεμινάριο αυτό οι συμμετέχοντες θα διδαχθούν:
- πώς σχετίζεται μία συμπεριφορά με την ενίσχυση που την ακολουθεί, πώς να ορίσετε λειτουργικά μία συμπεριφορά και πώς να επιλέξετε ποια συμπεριφορά χρήζει παρέμβασης έχοντας κάνει πρώτα λειτουργική αξιολόγηση (functional assessment) της συμπεριφοράς.
Παρουσιάζονται τα βήματα για να ολοκληρώσετε μία λειτουργική αξιολόγηση για τις συμπεριφορές που σας προβληματίζουν. Επίσης θα διδαχθείτε πώς να επιλέξετε μία Λειτουργικά Ισοδύναμη Εναλλακτική Συμπεριφορά που θα αντικαταστήσει την απρόσφορη συμπεριφορά και πώς να μετρήσετε, να αξιολογήσετε και να διατηρήσετε την αποτελεσματικότητα ενός προγράμματος για τη διαχείριση της συμπεριφοράς.
Εξερευνάται η σύνδεση μεταξύ λειτουργικών δραστηριοτήτων, εκπαίδευσης στη λειτουργική επικοινωνία και μείωσης προβληματικών συμπεριφορών. Επιπρόσθετα, θίγονται θέματα που συνδέονται άμεσα με την εκπαιδευτική διαδικασία.
Επίσης, περιγράφονται στρατηγικές πρόληψης που αποσκοπούν στη μείωση της απρόσφορης συμπεριφοράς, τα είδη διαφορικής ενίσχυσης καθώς και στρατηγικές παρέμβασης που μπορούν να εφαρμοστούν μετά την εκδήλωση της συμπεριφοράς . - επιτυχημένες και άμεσες εκπαιδευτικές μεθόδους για να διδάξετε στους μαθητές τους τις Σημαντικές Επικοινωνιακές Δεξιότητες οι οποίες μπορεί να λειτουργήσουν ως Λειτουργικά Ισοδύναμες Εναλλακτικές Συμπεριφορές και να αντικαταστήσουν τις απρόσφορες συμπεριφορές. Οι τεχνικές που θα παρουσιαστούν, μπορούν να εφαρμοστούν σε όλους τους μαθητές ανεξάρτητα από το αν χρησιμοποιούν την ομιλία, την νοηματική ή κάποιο εναλλακτικό σύστημα επικοινωνίας όπως το PECS.
Επιπρόσθετα, αυτές οι βασικές δεξιότητες επικοινωνίας θα βοηθήσουν το άτομο να λειτουργήσει πιο αυτόνομα στο σπίτι, στην κοινότητα, στο σχολείο και/ή στο χώρο εργασίας.
Η πρώτη ομάδα των σημαντικών δεξιοτήτων σχετίζονται με την εκφραστική επικοινωνία – δεξιότητες που το άτομο χρειάζεται για να μεταφέρει σημαντικά μηνύματα στους άλλους.- Οι δεξιότητες αυτές αφορούν:
- Να ζητάει ενισχυτές
- Να ζητάει βοήθεια
- Να ζητάει διάλειμμα
- Να απαντάει με ναι και όχι
- Η δεύτερη ομάδα δεξιοτήτων περιλαμβάνει:
- Ανταπόκριση στο «περίμενε»
- Ακολουθία εντολών
- Ακολουθία οπτικού προγράμματος
- Μετάβαση από μία δραστηριότητα σε άλλη