Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Επιμόρφωση


Στο σχολείο μας πραγματοποιούνται επιμορφωτικά σεμινάρια,είτε από το προσωπικό του σχολείου μας,είτε από εξωτερικούς προσκεκλημένους.

Ενδοσχολικά

Κύκλος συστηματικής διδασκαλίας,από το δάσκαλο Μπαλαμώτη Γεώργιο , νυν Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής στον Πειραιά.Ακολουθεί η εισήγηση:


Κύκλος συστηματικής διδασκαλίας
(discrete-trial teaching)



Η επικρατέστερη διδακτική μέθοδος στο ξεκίνημα της εκπαίδευσης παιδιών με αυτισμό και στη διδασκαλία νέων δεξιοτήτων

  • Ακριβής
  • Συστηματική (και αναλυτική)
  • Δυνατότητα αλεπάλληλων επαναλήψεων

5 βήματα:


1) Συγκέντρωση προσοχής

Βλεμματική επαφή (βλεμματική παρακολούθηση του προσώπου και των κινήσεων του θεραπευτή, βλεμματική παρακολούθηση των αντικειμένων που χρησιμοποιούνται στη διδασκαλία, αποχή από στερεότυπες και διασπαστικές αντιδράσεις)


Σωστή στάση σώματος.


2) Η παρουσίαση του διακριτικού ερεθίσματος και της εντολής

Διάκριση διακριτικού ερεθίσματος και εντολής (τραπέζι-πάρε, κούνια-ανέβα κ.λπ.)

Αφαίρεση περιττών υλικών

Όσο το δυνατό πιο απλές εντολές

Η εντολή δίνεται μία φορά (γιατί;)

Περιμένουμε 2-3 δευτερόλεπτα

Απονέμουμε επακόλουθα

Επιβράβευση, πλήρη τμηματική βοήθεια-full prompt (σωματική καθοδήγηση ,οπτική καθοδήγηση, επανάληψη εντολής)

Να χρησιμοποιούνται με ιδιαίτερη προσοχή και σταθερότητα τα ίδια διακριτικά ερεθίσματα και εντολές

Στη συνέχεια μπορεί να ποικίλουν τα διακριτικά ερεθίσματα και οι εντολές (αναλόγως…)


3) Η αντίδραση του παιδιού

Σωστή ή λανθασμένη
Θεωρείται λανθασμένη και η απουσία αντίδρασης, οι στερεοτυπίες και κάθε μορφή διασπαστικής συμπεριφοράς
Οι στερεότυπες και οι διασπαστικές αντιδράσεις διακόπτονται αμέσως

Προλαμβάνουμε τα λάθη (errorless teaching), γιατί η επανάληψη λαθών επιβραδύνει τη διαδικασία της μάθησης)


4) Τα επακόλουθα

Για να έχουν ισχύ οι παρεχόμενοι ενισχυτές πρέπει να έπονται της αντίδρασης χωρίς χρονική καθυστέρηση
Σωστές αντιδράσεις: ενισχυτικά επακόλουθα (ενθουσιώδης έκφραση στο πρόσωπο και στη φωνή)


Λανθασμένες αντιδράσεις: διορθωτικά επακόλουθα (σοβαρός τόνος φωνής, σύντομη διόρθωση, έμφαση στο λάθος)


Πρωτογενείς ενισχυτές (τροφικοί ενισχυτές, αγαπημένα αντικείμενα κ.λπ.)

Κοινωνικοί ενισχυτές (αν το παιδί με αυτισμό τους αγνοεί, τότε τους συσχετίζουμε με πρωτογενείς ενισχυτές και μαθαίνει να τους αναγνωρίζει)


5) Το χρονικό διάστημα μεταξύ των προσπαθειών

3-5 δευτερόλεπτα. Ο μαθητής οργανώνεται και ετοιμάζεται για τη νέα προσπάθεια.





Στις 8-5-2012,ημέρα Τρίτη, η λογοθεραπεύτρια του σχολείου Σπανοπούλου Πόπη, μας παρουσίασε το ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΜΑΚΑΤΟΝ, μια προσπάθεια διεύρυνσης της γλωσσικής εμπειρίας.


Στις 24-4-2012,ημέρα Τρίτη ,η εργοθεραπεύτρια του σχολείου μας Γκοράκη Βικτωρία,μας παρουσίασε τις δυσκολίες της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης σε παιδιά με Αυτισμό.







Εξωσχολικά


  • Στις 28-4-2012 ,πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας επιμορφωτικό σεμινάριο διάρκειας 5 ωρών με θέμα"Η οικογένεια του παιδιού με αυτισμό-Συνεργασία Θεραπευτών-Οικογένειας-Εκπαιδευτικών".Εισηγήτρια:Φούσκα Στεφανία,αναπληρώτρια προΐσταμένη ΚΕΔΔΥ Α Πειραιά.
  • Στις 18-5-2012, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας επιμορφωτικό σεμινάριο διάρκειας 5 ωρών με θέμα"Εργαστήριο Ενσυναίσθησης-Προσωποκεντρική Προσέγγιση ".Εισηγήτρια:Φράγκου Αγγελική, ψυχολόγος στο Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. Α΄ Αθήνας.
  • Στις 19,25,27/5/2012, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα"Αυτισμός και Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές-Η Συμπεριφορική-Αναλυτική Προσέγγιση".Εισηγητής: Γαλάνης Πέτρος Δρ. Πανεπιστημίου Αθηνών, Δασκαλος Ειδικής Αγωγής.