Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δραστηριότητες

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΣ

Το  σχολείο μας κάθε Τρίτη, μετά το πέρας του  διδακτικού ωραρίου, πραγματοποιεί παιδαγωγικές συναντήσεις,όπου ο Σύλλογος Διδασκόντων  συζητά, αναλύει,ανιχνεύει τυχόν θέματα που ανακύπτουν  κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής-διδακτικής διαδικασίας. Μέσα  από ένα γόνιμο διάλογο καταρτίζει εξατομικευμένα προγράμματα,επιλύει διοικητικά θέματα,αναζητά το βέλτιστο όσον αφορά τη παιδαγωγική διαδικασία. Οι τομείς στους οποίους δίνει έμφαση και  εστιάζει κατά περίπτωση το ενδιαφέρον του είναι οι εξής:


Κοινωνικές δεξιότητες
  • Δομημένες κοινωνικές ευκαιρίες
  • Περιστάσεις αλληλεπίδρασης (ενήλικα-μαθητή ή συνομήλικου-μαθητή)
  • Δομημένο πλαίσιο κοινωνικών αλληλεπιδράσεων
  • Διδασκαλία κατά περίσταση
  • Προσαρμογή του φυσικού περιβάλλοντος
  • Παιχνίδι ( ατομικό – ομαδικό)

Δεξιότητες επικοινωνίας
  • Βασικές λειτουργίες της επικοινωνίας
  • Κοινωνική επικοινωνία
  • Δομημένες κοινωνικές ευκαιρίες.
  • Τεχνάσματα επικοινωνίας
  • Φυσικές δραστηριότητες που μπορούν να σχεδιαστούν για να διευκολύνουν την εμφάνιση επικοινωνιακών συμπεριφορών.
 
Οι  επικοινωνιακοί στόχοι που επιλέγονται
  • Είναι ρεαλιστικοί και πραγματοποιήσιμοι
  • Βασίζονται σε υπάρχουσες αυθόρμητες επικοινωνιακές δεξιότητες
  • Είναι λειτουργικοί για την καθημερινή ζωή του μαθητή
  • Λαμβάνουν υπόψη με ακρίβεια τις δεξιότητες που έχει ήδη ο μαθητής στον τομέα της επικοινωνίας.
  • Προσδιορίζουν τη μορφή επικοινωνίας που θα χρησιμοποιήσει ο μαθητής. 
 
 Αυτοεξυπηρέτηση και καθημερινή διαβίωση
  • Διατροφή- Φαγητό
  •  Ένδυση
  • Τουαλέτα
  •  Προσωπική υγιεινή
  • Καθαριότητα και τακτοποίηση των χώρων που χρησιμοποιεί ο μαθητής

Βασικές αρχές: 
  •  Άμεση σύνδεση των γνώσεων με την καθημερινή πραγματικότητα και τις εμπειρίες των μαθητών.
  •  Δόμηση των δραστηριοτήτων,  ώστε ο  μαθητής να γνωρίζει το χώρο και τις δραστηριότητες που πραγματοποιούνται σε αυτόν.
  • Οπτικοποίηση του υλικού και των βημάτων που απαιτούνται για την εκτέλεση μιας δραστηριότητας

Άλλες δεξιότητες
  • Βασικές προμαθηματικές έννοιες (ταύτιση-μονιμότητα αντικειμένου-ομαδοποίηση - ταξινόμηση - αντιστοίχηση - αναγνώριση χρωμάτων, σχημάτων και μεγεθών - σειροθέτηση - συγκρίσεις και εκτιμήσεις μεγεθών -χωροχρονικές έννοιες - αριθμητικές έννοιες)
  • Οπτικοκινητικός συντονισμός
  • Οπτικοχωρικός συντονισμός
  • Ακολουθία οπτικών οδηγιών
  • Χρήση εξατομικευμένου ημερήσιου προγράμματος
  • Χρήση εξατομικευμένου συστήματος εργασίας
  • Δεξιότητες μίμησης

Βασικές αρχές δόμησης του περιβάλλοντος
  • Δημιουργία μιας καθορισμένης ακολουθίας γεγονότων σε κάθε μάθημα, π.χ. προσέλευση στο μάθημα από μια συγκεκριμένη (πάντα ίδια) διαδρομή.
  • Απομάκρυνση, από το χώρο, αντικειμένων που αποσπούν την προσοχή ή ενοχλούν το μαθητή.
  • Χωρισμός του μαθήματος σε περιόδους με αρκετά διαλείμματα..
  • Ομαλή μετάβαση από τη μια δραστηριότητα σε μια άλλη.
  • Ενημέρωση του μαθητή για το πρόγραμμα δραστηριοτήτων.
  • Χρήση οπτικών οδηγιών.
  • Χρήση της φυσικής καθοδήγησης για την εκμάθηση νέων δεξιοτήτων.


Οι παραπάνω αρχές συμβάλλουν στην αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων εκπαίδευσης των μαθητών με αυτισμό σε νέες δεξιότητες τόσο ως προς τη χρήση τους στην καθημερινή τους ζωή όσο στη γενίκευση τους σε νέα πρόσωπα και περιβάλλοντα καθώς και στη διατήρησή τους στο χρόνο.


«Θυμήσου πως οι άνθρωποι με ειδικές ανάγκες, ανεξάρτητα από την έκταση της δυσλειτουργίας τους, έχουν μια απεριόριστη δυνατότητα να γίνουν – όχι αυτό που θέλουμε εμείς,
αλλά αυτό που υπάρχει μέσα τους.»
Λεό Μπουσκάλια