Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Το Σχολείο

Λίγα λόγια για το σχολείο μας

Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Πειραιά για Παιδιά με Αυτισμό λειτουργεί με 11 τμήματα, τις ανάγκες των οποίων καλύπτουν ισάριθμοι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής και εξειδικευμένο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (γυμναστής, κοινωνική λειτουργός, ψυχολόγος, εργοθεραπεύτρια,σχολική νοσηλεύτρια,λογοθεραπεύτρια και ειδικό βοηθητικό προσωπικό). Η πολυπλοκότητα των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών δημιουργεί επιτακτική την ανάγκη για τη διεπιστημονική, πολύπλευρη στήριξη και την εξατομικευμένη προσέγγιση των μαθητών μας.


Οι μαθητές του Σχολείου μας έχουν ανάγκη από:
  • δομημένο μαθησιακό περιβάλλον,
  • σταθερό ημερήσιο πρόγραμμα,
  • διδασκαλία ενός-προς-έναν (και λιγότερο από ομαδική διδασκαλία),
  • εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας (οπτικοποιημένο διδακτικό υλικό, φυσική καθοδήγηση)
  • εμπλουτισμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες με επίκεντρο τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντα τους.
Γενικά η εκπαίδευση των μαθητών με αυτισμό είναι προσανατολισμένη στη μείωση της γνωστικής σύγχυσης και του άγχους που προέρχονται από τις δυσκολίες τους στην επεξεργασία των ερεθισμάτων του περιβάλλοντος. Με απλά λόγια, η κατανόηση του περιβάλλοντος αυξάνει την ικανότητα του μαθητή να ελέγχει το περιβάλλον και να γίνει περισσότερο αυτόνομος σε πολλούς τομείς της ζωής του. Τούτο σημαίνει ότι η επάρκεια και η κατάλληλη δόμηση των χώρων διδασκαλίας και αυτοϋπηρέτησης καθώς και του περιβάλλοντος φυσικού χώρου συμβάλλουν σημαντικά στην αποτελεσματικότητα των παρεχόμενων προγραμμάτων εκπαίδευσης.
Βασικές αντιλήψεις για τον αυτισμό: 

  • Τα άτομα με αυτισμό έχουν έναν ιδιαίτερο τρόπο αντίληψης και κατανόησης των ανθρώπων και του περιβάλλοντος, λόγω των παρατηρούμενων εκπτώσεων στις αμοιβαίες κοινωνικές συναλλαγές, στην επικοινωνία, στα ενδιαφέροντα, στις δραστηριότητες και στη γενικότερη συμπεριφορά.
  • Ο τρόπος σκέψης των ατόμων με αυτισμό δεν είναι κατώτερος αλλά διαφορετικός. 
  • Ο ρόλος του εκπαιδευτικού δεν είναι να αλλάξει το ίδιο το άτομο και τον τρόπο σκέψης του αλλά να το βοηθήσει να αντιμετωπίζει, όσο το δυνατό πιο αποτελεσματικά, τις απαιτήσεις του περιβάλλοντος σε σχέση με τις προσωπικές του ανάγκες και τις υπάρχουσες δεξιότητες.