Το σχολείο μας σε συνεργασία με το 36ο Δημ.Σχ. Πειραιά,προχώρησε από τις αρχές Φλεβάρη σε πρόγραμμα με τίτλο ΄΄Παίζω... παίζεις δεν πειράζει αν διαφέρεις ΄΄με σκοπό την ενίσχυση της ουσιαστικής
επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών των
σχολείων μας.
Ο χρόνος που αφιερώνεται για το πρόγραμμα είναι ένα δίωρο κάθε Τετάρτη όλη τη
σχολική χρονιά από το
Φλεβάρη του 2014 μέχρι και το Μάιο του 2014.
Σκοποί-στόχοι για τους μαθητές:
– Να μάθουν
να σέβονται και να αποδέχονται την
ιδιαιτερότητα του άλλου σε
σχέση τη σωματική τους
διάπλαση, το φύλο, την πνευματική τους κατάσταση
– Να αποκτήσουν στάσεις και συμπεριφορές οι οποίες στην ενήλικη ζωή τους θα
τα βοηθήσουν να γίνουν πολίτες του κόσμου
απαλλαγμένοι από προκατάληψη και
μισαλλοδοξία
– Να αναπτύξουν σχέσεις φιλίας και συνεργασίας
– Να μάθουν να συζητούν και να σέβονται τις απόψεις και τις ανάγκες των συμμαθητών τους
– Να εξελιχθούν σε γνωστικό και γλωσσικό επίπεδο
– Να αναπτυχθούν σωματικά, κοινωνικοσυναισθηματικά
– Να παίξουν και μέσα από το παιχνίδι να εκτονωθούν, να ψυχαγωγηθούν
– Να μάθουν να υιοθετούν κανόνες
– Να αντιληφθούν τις δυνατότητες που κρύβουν μέσα τους
– Να εκφραστούν εικαστικά ατομικά και ομαδικά
Μεθοδολογία
- --
η
βιωματική προσέγγιση
– η συνεργατική μέθοδος με παιχνίδια ρόλων, παιδαγωγικά ή παραδοσιακά (κυρίως στις
ομαδικές, εικαστικές δραστηριότητες όπως
η δραματοποίηση παραμυθιού ή κατασκευή καλλιτεχνικής δημιουργίας).
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
36ο : 4 ΠΑΙΔΙΑ
ΕΙΔΙΚΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΌ: 2 ΠΑΙΔΙΑ
Οργάνωση
της τάξης
Ενημέρωση γονέων,
καθορισμός του χώρου των δραστηριότητων (γωνιά της
διαφορετικότητας) , ευαισθητοποίηση των παιδιών, συνεργασία δασκαλων των δύο
σχολείων υπό την εποπτεία του ψυχολόγου του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου
Αυτιστικών Πειραιά.
Δραστηριότητες
-
παιχνίδια
που αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες
-
κατασκευές
-
δράσεις
προσέγγισης και επικοινωνίας
-
δημιουργία
αφίσας
-
κολλάζ,
ζωγραφική, μουσική.
Οι συναντήσεις πραγματοποιούνται σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο σχολείο μας.
Η αποδοχή
της διαφορετικότητας , αποτέλεσε πρόκληση.
Επίσης, το να δώσουμε ευκαιρίες ως εκπαιδευτικοί μέσα από το πρόγραμμα για την
ενίσχυση της αυτοεκτίμησης καθώς και σημαντικών
στοιχείων για τη δόμηση της
προσωπικότητας των παιδιών, αποτέλεσε
σημαντικό λόγο για το σχεδιασμό του προγράμματος.
Καλή επιτυχία σε όλους!